UFUK SANDIK

Dünyanın en pahalı otomobili el değiştirdi

Klasik otomobiller yatırımcısına kazandırıyor. Son 10 yılda klasik otomobil fiyatları yaklaşık yüzde 500 gibi yüksek oranda artış gösterdi. Bu oran gayrimenkul, hisse senedi, altın gibi yatırım araçlarının getirisinden oldukça yüksek. Geçtiğimiz günlerde yapılan bir müzayedede dünyanın en pahalı klasik otomobili unvanı el değiştirdi. Müzayedede 1962 model Ferrari 250 GTO, 70 milyon dolara satıldı. Bu rakam şimdiye kadar bir otomobil için ödenen en yüksek bedel. 2013 yılında yapılan bir müzayedede bir başka 1962 model Ferrari 250 GTO 52 milyon dolara alıcı bulmuştu. Ferrari 250 GTO'yu koleksiyoncular için bu kadar popüler yapan ise nadir bulunuyor olması. Dünya üzerinde bu otomobilden sadece 36 adet var. Buna karşılık koleksiyon yapan milyarderlerin sayısı giderek çoğalıyor. Bu nedenle her müzayede de fiyatlar yükseliyor. Uzmanlar birkaç yıl içinde otomobilin fiyatının 100 milyon dolara çıkacağı tahmininde bulunuyor. Ferrari 250 GTO, 1962 yılında 18 bin 500 dolar fiyat etiketiyle satışa sunuldu. 1965 yılında fiyatı 4 bin dolara kadar düştü. 1970'li yılların sonunda fiyatı yükselmeye başladı. 1986 yılında 1 milyon dolara müşteri buldu. Sadece üç yıl sonra fiyatı katlanarak 10 milyon dolara çıktı. 90'larda değer kaybeden Ferrari 250 GTO, 2000'lerde yeniden koleksiyonerlerin gözdesi olmayı başardı.
KOLEKSİYONERLERİN GÖZDESİ
Müzayedelerde en çok satılan klasik otomobillerin başında Ferrari geliyor. Ferrari'den sonra en çok talep gören markalar ise Mercedes-Benz, Bentley ve Bugatti. Klasik otomobil satışları, 2000'lerin başında artmaya başladı. 2010'da yükselişe geçen satışlar, 2015 yılından sonra tavan yaptı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.