UFUK SANDIK

Sürücünün sözünü dinleyen otomobiller

Son yıllardaki teknolojik gelişmeler otomobilleri sadece bir ulaşım aracı olmaktan çıkardı. Otomobiller adeta tekerlekli bilgisayarlara dönüştü. Bu sayede daha güvenli ve daha konforlu oldular.
Son dönemde en dikkat çeken yeniliklerden biri de sesli komut sistemi. Kısa sürede yaygınlaşmaya başlayan bu sistem sayesinde günümüzün otomobilleri artık söz dinliyor.
Sesli komut sistemi, sürücünün navigasyon, klima, müzik ve multimedya sistemlerini herhangi bir düğmeye dokunmadan kontrol etmesini sağlıyor. Sistem, sürücünün sesli komutuyla aktif hale geçiyor. Klimayı istenilen sıcaklığa ayarlayabiliyor. Radyo kanalını değiştirip, sesin yükseltip, alçaltabiliyor. Gidilecek olan yerdeki hava durumunu bile kontrol edebiliyor. Ayrıca navigasyonu da ayarlayabiliyor. Sürücüler sesli komut sistemi sayesinde, gözünü yoldan ayırmadan, güvenli bir şekilde seyahat yapabiliyor. Sistem, sürücülere farklı bir deneyim yaşatıyor.
40 FARKLI DİL DESTEĞİ
BMW ve Mercedes-Benz'in bazı modellerindeki sesli komut sisteminin başka markalar tarafından da kullanılmaya başlanması bekleniyor. Fransız marka Citroen de bunlardan biri... Citroen, 19_19 Concept'inde bu uygulamaya yer verdi.
Konsept otomobilde günlük konuşma dilini de algılayan gelişmiş sesli komut sistemi bulunuyor. Sistem 40 farklı dil desteği sunuyor. Sürücü çok basit kelimelerle örneğin bir film ve bir uygulamayı açarak veya iklimlendirme sisteminin ısısını değiştirerek, bir telefon görüşmesi başlatarak veya bir mesaj yollayarak otomobil ile etkileşime geçebiliyor. Yeni PSA Group modellerinde kullanılacak olan bu sistem, tek bir cümle içerisindeki farklı soruları cevaplandırabiliyor.
BU FERRARİ'NİN ADINI MÜŞTERİ SEÇTİ
İtalyan otomotiv markası Ferrari, bugüne kadar ürettiği en özel modeli P80/C'yi tanıttı. Bu özel proje P80/C, bir 'Şahlanan At' tutkununun 330 P3/P4 veya 1966 Dino 206 S gibi ikonik modellerinden esinlenilen ancak onlara benzemeyecek modern bir spor prototip talebi üzerine 488 GT3 modeli baz alınarak geliştirildi.
Ferrari Tasarım Merkezi tarafından dört yıllık bir çalışmanın sonucunda geliştirilirken, bu özel modeli sipariş eden müşteri, aracın tasarım sürecine de bizzat dâhil oldu. Ferrari tasarımcıları Ferrari P80/C'yi tasarlarken, ilk hedefi geçmişle abartılı bir bağ kurmayan bir tasarıma hayat vermekti. Tasarım detayları bu bakış açısıyla ortaya çıktı. P80/C, müşterisinin isteği doğrultusunda, henüz ilk göz temasında fark edilecek özgün bir tasarımla şekillendirildi.
Tamamı karbon fiber gövdenin teknik fonksiyonlara sahip kısımları çıplak kalırken, otomobilin gövdesi parlak Rosso Vero rengine boyandı. Otomobilin ismi müşterisi tarafından seçildi. Bu da müşterinin Ferrari'nin spor prototip geleneğine olan bağlılığının renge kadar uzandığının en belirgin noktası oldu.
800 KM MENZİLİ VAR
Alışılmışın dışında tasarımıyla dikkat çeken 19_19 Concept, askıya alınmış şeffaf bir kapsülü andırıyor. Yeni konsept geleceğin mobilite çözümlerine ışık tutuyor. Araç 800 km menzil ile şehir dışı seyahatlere imkân tanıyor. Citroen'in yeni konseptinde Progressive Hydraulic Cushions gibi yürüyen aksam, otonom sürüş teknolojileri ve insanlarla etkileşime geçen proaktif kişisel asistan gibi özellikler yer alıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.