UFUK SANDIK

20 Japon mühendis Amerika’da ne yaptı?

Otomotiv tarihinde söz sahibi markaların birçoğunun yaşı 100'ün üzerinde. Ancak yaşı daha genç markalar da var. Bugün 30'uncu kuruluş yıl dönümünü kutlayan Lexus gibi... 1989 yılında kurulan Lexus'un dünya lüks otomobil pazarında nasıl marka haline geldiğinin hikayesi ilginç.
Türkiye'nin Otomobili'ni üretmek için yola çıkan Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) ile dünyada yeni otomobil firmalarının da bu hikayeden alacağı dersler var.
Lexus, henüz kurulmadan çok önce kapsamlı ama gizli bir projeyle yola çıktı. 1983 yılında Proje F koduyla bir çalışma başlatıldı. Bu projeyi yönetim kurulu dışında çok az kişi biliyordu. Aslında bu çalışma, altı yıl sonra çıkacak ilk model LS 400'ün tohumlarının atılmasıydı. Proje F'deki F harfinin, daha sonradan 'flagship' yani amiral gemisi olduğu öğrenildi.

Proje kapsamında Lexus 1985 yılında 20 Japon mühendisi lüks yaşam tarzını ve müşteri beklentilerini anlayabilmek için Kaliforniya'ya gönderdi.
Projede 1400 mühendis çalıştı. Otomobil satışa sunulmadan önce 450 prototip üretildi. Toplamda, Japonya, ABD ve Avrupa başta olmak üzere 4.3 milyon kilometre test yapıldı.
Markanın ilk modeli sedan LS 400, 1989 yılında ABD'de satışa sunuldu. Daha ilk yılında yaklaşık 3 bin adetlik satışa ulaştı. 1990'lı yılların sonunda ise Amerika'da bilinen bir marka haline geldi. ABD'den bir yıl sonra Avrupa'da yollara çıktı. Türkiye'de 2016 yılında satışa sunulan Lexus, bugün 90 ülkede bulunuyor.
Amerikalılar çocuklarına Lexus ismini koydu
Lexus, ABD'de satışa sunulduktan kısa bir süre sonra lüks otomobil pazarında lider oldu. Amerikalılar Lexus'a büyük bir ilgi gösterdiler. Bu başarı sadece satış adetlerinden değil, Amerikan halkının markaya duyduğu sevgiden de anlaşılıyor. Örneğin Amerika'da bebeklerine Lexus ismini veren pek çok aile var.
İki Takumi ustası aynı uçağa binemiyor
Markanın üretim kalitesinden Takumi adı verilen duyuları son derece hassas, el becerileri gelişmiş kıdemli ustalar sorumlu. Bugün Lexus fabrikasında çalışan 7 bin 700 kişiden sadece 19'u bu seviyeye ulaşabilmiş. Sınırlı sayıda olan Takumi ustaları koruma altına alınarak aynı anda uzak seyahatlere gitmelerine izin verilmiyor. İki Takumi ustasının aynı uçağa binmesi ise yasak..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.