UFUK SANDIK

Kör noktaya teknolojik çözüm

Kör nokta trafikte güvenliği tehdit eden en önemli sorunlardan biri. Özellikle kamyon ve çekicilerde oluşan kör nokta, trafikteki diğer araçlar, bisikletliler ve yayalar için büyük tehlike yaratıyor. Trafikte şerit değiştiren araçları, yan ve dikiz aynalarından göremediğiniz konuma 'kör nokta' deniyor. Normal aynalar kör noktaların oluşmasını engelleyemiyor. Üreticiler, bu sorunu teknolojik çözümlerle ortadan kaldırmak için çaba harcıyorlar. Teknoloji şirketi ve lastik üreticisi Continental da bu soruna çözüm bulmaya çalışıyor. Üçüncü nesil güvenlik teknolojisi üzerinde çalışmalarını sürdüren şirket, radar ve kamera verilerini yapay zeka ile birleştirip bisiklet kullanıcılarının ve yayaların hareketlerini tanımaya odaklanıyor. Bu sayede de trafikte tehlikeye maruz kalan bireylerin daha proaktif bir şekilde güvenliğini sağlamayı hedefliyor.

DİKİZ AYNASINA ENTEGRE
Şirketin, kamyonlar için geliştirdiği Dönüş Destek Sistemi teknolojisi sürücü ve yayaların hayatını kolaylaştırırken trafikteki tehlikeleri de azaltıyor. Kamyonların dikiz aynalarına entegre edilebilen radar tabanlı sistem, kavşaklarda güvenliği önemli ölçüde artırarak sürücüler için güvenli sürüşün önünü açarken, tehlike olasılığını da düşürüyor. Bu sistem, aracın yan taraflarındaki alanı dört metre, arkasını ise 14 metreye kadar görüntülemeye olanak tanıyarak olası kazaları en aza indiriyor.

2024'DE ZORUNLU OLACAK


Son teknolojiyle üretilen sistemin Avrupa Birliği tarafından 2024 itibarıyla tüm yeni kamyonlarda kademeli olarak zorunlu hale getirilmesi planlanıyor. Ancak bu çözümler yeni üretilen araçlarda bulunuyor. Trafikte ise çok sayıda eski kamyon ve çekici var. Continental'ın geliştirdiği bu güvenlik teknolojisi eski kamyonlara kolaylıkla takılabiliyor. Böylece bu araçları da daha güvenli hale getiriyor.
SPORCU İTALYAN DA MODAYA UYDU
Maserati tarihinin ilk elektrikli modeli olan Ghibli Hybrid tanıtıldı. Maserati'nin elektrikliye geçiş stratejisinin ilk hamlesini oluşturan ve eylül ayından itibaren üretime başlanacak olan yeni Ghibli Hybrid'in ardından markanın ilk tamamen elektrikli modelleri olan yeni GranTurismo ve GranCabrio ise 2021 yılında görücüye çıkacak. Ghibli Hybrid'de; 48 voltluk bataryalı hibrit sistemi ile 330 bg güç ve 450 Nm tork değeri sunan benzinli motor yer alıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.