Elektrikli otoya Avrupalılardan daha sıcak bakıyoruz
Türkiye'de tüketicilerin otomobil satın alma ve kullanım tercihlerinde Avrupa'dan farklı olduğu görülüyor. Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi Ernst&Young (EY) tarafından Türkiye, Macaristan, Romanya, Rusya ve Çekya'da yapılan araştırmada Türk tüketicilerin yeni teknolojilere daha sıcak baktığı ortaya çıktı.
En güncel konulardan birisi olan elektrikli ve hibrit araçlara Türk tüketicilerin oldukça ilgili olduğu ancak yüksek fiyatları nedeniyle beklenen talebi gösteremediği gözlemlendi.
Araştırmada Türk tüketicilerin yüzde 23'ü gelecekte mutlaka bir elektrikli araç alacaklarını belirtirken, cazip fiyat teklifleri olması durumunda bu oranın yüzde 86'ya kadar çıktığı görülüyor. Bu oran Macaristan'da yüzde 74, Romanya'da yüzde 84, Rusya'da yüzde 58, Çekya'da ise yüzde 54.
İNTERNETTEN OTO SATIŞI
Türk tüketicilerin, elektrikli araç alma isteklerini negatif etkileyen en önemli unsur (yüzde 42) araç fiyatlarının yüksek olması. Bunun dışında şarj istasyonlarının yeterince yangın olmaması da tüketici nazarında bir başka olumsuz neden.
Araştırmada ayrıca internet üzerinden araç satın alma yönündeki tüketici tercihleri de ortaya konuluyor. Türk tüketicilerin yüzde 30'unun internet üzerinden araç satın almaya sıcak baktığı ve bu oranın diğer ülkelere göre bir miktar yüksek olduğu görülüyor. İnternetten araç satın almada en çok hangi imkanların mevcut olmamasının negatif etki yarattığı sorulduğundaysa, yüzde 32 ile aracı fiziksel olarak görememek, yüzde 24 ile test sürüşü yapamamak ve yüzde 17 ile fiyat pazarlığı gerçekleştirememek şeklinde yanıtlar alınmış.
FİYAT, GÜVENLİK ÖNEMLİ
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.