Pişmemiş teknolojiden aş olmaz
EN SON TEKNOLOJİ YALANI
Telefon bozuldu, ekran kırıldı, şarjım bitti, en ucuz ve en iyi ürün hangisi diye teknoloji editörlerine soruyordunuz. Ben de size büyük bir samimiyetle söylüyorum. Teknoloji hızla değişmiyor. Bugün yapılan her şey yeni ürün olabilir, ama yeni teknoloji değil. Yani CES benzeri fuarlarda yeni teknolojiler değil, yeni pazarlama projeleri sunuluyor. Bu yüzden şirketler sadece teknolojiden sorumlu yöneticilerini Las Vegas'a göndererek hata yapıyor. Çünkü fuarda pazarlama tiyoları saklı! En son teknoloji meselesi yani araştırma artık küçük şirketlerin işi. Yani gönüllü kölelik yapacak girişimciler aranıyor. Markalar ArGe'nin Ge'sini yani geliştirme tarafıyla uğraşıyor. Riskli araştırma kısmı 'küçük' girişimcilere kalıyor. Üniversite çatısı olmazsa yeni teknoloji için büyük şirketlerin kasası kapalı. Teknoloji devi dediğimiz firmaların çoğu araştırma yapmak yerine küçük şirket satın alıyor. Bu yüzden yeni teknoloji için anlı şanlı markaları değil, küçük şirketlerin olduğu yerlerde dolaşmak gerek. Yani hayat pişmemiş teknolojileri fuarda sunarak günü kurtarmaya çalışan teknoloji şirketleri için zorlaşıyor. Benzer şekilde sadece yeni ne ürün çıkmış diye koşturan teknoloji haberciliğinin modası da geçti. İlk monitör büyüklüğünde OLED TV tanıtıldığında CES 2007'yi eskitmekle meşguldük. Yeni ürün yeni teknoloji anlamına gelmiyor. Bunun için teknolojinin değil de ürünlerin modası geçiyor. Tıpkı içten yanmalı motorlara sahip otomobillerin değil de, yeni modellerin ve ürünlerin modasının geçtiği gibi.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.