TİMUR SIRT

BB-8 ile aramıza telefon girdi

Star Wars'un ilk ve son filmini 28 yıl farkla izleyen babayla oğul arasında bir akıllı telefon kadar mesafe kaldı. 28 yıl önce 'vay canına' diye izlediğimiz BB-8 bugünün çocukları için akıllı telefon üzerinden yöneteceği naif robot oyuncak oldu. Apple'ın şirket kuruluşu ile ilk üçleme başlangıcı aynı dönemlere denk gelmişti. İkinci üçleme öncesinde ise Steve Jobs, Apple'a geri dönmüştü. Uzaktan kumandayı ilk televizyonlarda deneyimleyen kuşak şimdi kablosuz ağ yorgunu oldu. Apple'ın kuruluşu ve kişisel bilgisayarların yükselişine kadar geçen dönem, ilk üçleme ile büyüyen Star Wars kuşağıydı. Steve Jobs'un geri dönüşü, internet ve mobil cihazlar ikinci üçleme kuşağını doğurdu. Şimdi akıllı telefon, sosyal medyadan oluşan üçüncü kuşak geldi.
FİLM İKİYE BÖLDÜ

Star Wars: Güç Uyanıyor
'u izleyenler ikiye bölündü. Kimi çok sevdi, kimi fazla ticari ve zorlama mesajlarla şişirilmiş buldu. Yaşı 35-40'ın üstünde olanlar garip bir hüzünle izledi. Filmi baba-oğul izleyenler çocuklarının BB-8'e sahip olma isteğine direnemedi. Son dönemlerin en çok hediyelik ürün yerleştirilen filminin yan etkilerini görünce iki dönem arasındaki teknolojileri karşılaştırmadan yapamadım. Bu arada amacım sadece erkek çocukların izlediği film diyerek ayrımcılık yapmak değil. Sadece tanık olduğum olayı anlatmak. AVM'de filmi izledikten sonra TEKNOSA'ya uğrayıp BB-8 alan ailelerin sayısıhiç de az değildi. Ancak kuşak farkını ortaya koyan en önemli şey bizim 15 yıl önce hayranlıkla izlediğimiz BB- 8'e çocukların naif ve birazdan sıkılacakları bir robot olarak bakmasıydı. Kadınların ise BB-8'i kedileri gibi naif bulmaları dikkatimden kaçmadı.
DUYGULAR BİRLEŞTİ

Bilgisayar ve TV kuşağı yerini akıllı telefon ve sosyal ağ kuşağına bırakırken Star Wars duygu köprüsü rolünü üstlenmeye çalıştı. Ancak babalar mali durumları pek elvermese bile çocuklarıyla yaşadığı duygu birlikteliğine ihanet edemiyor. Yine arada fark var. Çünkü artık çocukların oyuncaklara bakış açısı değişti. Onların vazgeçilmez olarak gördüğü mobil cihazların sayısı arttı. 2000'e girerken GPRS hayatımıza yeni yeni giriyordu. Bugün bile hâlâ GPS teknolojisi ile karıştırılan mobil internetin atası o zaman Matrix telefonu olarak biliniyordu. O zaman herkes milenyum çocuklarını konuşuyordu.
BLUETOOTH ÇOCUKLARI
İkinci Star Wars üçlemesi 1999'da gösterime girerken Bluetooth 1.0 standartları ortaya çıkmıştı. Yakın mesafede veri aktarımı sağlayan bu teknoloji kendisini kulaklık aksesuvarı olarak gösterdi. Bluetooth önce sadece ses aktarımı yapıyordu. Şimdi dördüncü nesil Bluetooth teknolojisinde pil tüketimi azalırken veri iletiminde büyük mesafe alındı.

EN POPÜLER OYUNCAK UYGULAMAYLA GELDİ
Filmden çıktığınız anda Star Wars temalı bilgisayar, telefon kılıfları ve BB-8 oyuncakları etrafınızı kuşatıyor. 599 TL'ye satılan BB-8 Sphero Droid belki çok ucuz olmayabilir. Ancak kendini hâlâ çocuk hissedenlerin gözünü kırpmadan alabilecekleri bir oyuncak. Önce akıllı telefonunuza Sphero StarWars uygulamasını indirmeniz gerekiyor. Sonra Bluetooth üzerinden cihazı telefonla eşleştirip akıllı telefon uygulamasından komutları veriyorsunuz. Hareketleri kontrol etmek için telefona bakmadan komutların yerini kas hafızasıyla öğrenmek işinizi kolaylaştırıyor. BB-8 Sphero Droid sadece erkeklerin seveceği bir oyuncak değil. Kadınların da masalarının üstünde sevimli bir robota yer açmak isteyeceğini düşünüyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.