DİLEK GÜNGÖR

İyimserdik artık gerçekçiyiz

2016'nın başına gidelim.
Geçen yıl Orta Vadeli Program (OVP) kurgulanırken hiçbirimiz bir darbe girişiminin olacağını biliyor muyduk? Rusya ile yaşanan uçak krizinin turizmi bıçak gibi keseceğini onun da büyümeyi 1 puan etkileyeceğini düşünüyor muyduk? Jeopolitik riskler ile PKK ve DEAŞ'in terör saldırılarının bu denli artacağını öngörüyor muyduk?
Peki ya düşük küresel büyüme ortamının kalıcı hale gelmeye başladığını, yatırım yapılabilir notumuzdan birini kaybedeceğimizi, OHAL ilanını, iklim şartlarından dolayı tarımda yaşanan düşüşü...
Cevap veriyorum: Hayır...
O halde...
"Türkiye geriye gidiyor" yorumlarını bir kenara bırakalım. Dün Başbakan Binali Yıldırım'ın açıkladığı OVP'de yapılan büyüme revizyonuna şaşırmak yerine realist bir hedefe yaklaşıldığı için sevinelim. Büyümenin yüzde 4.5'tan 3.2'ye çekilmesi iyimser bir hedefin gerçekçi bir seviyeye indirilmesi demektir.
2017'de tekrar 'take off'a geçmek için Türkiye'nin ekonomik ve siyasi hikâyesini içeride ve dışarıda iyi anlatması gerekiyor.
Burada ufak bir not düşeyim: Belli ki, hükümet 2017'de büyümeyi desteklemek için mali gevşetme adımları planlıyor. Bütçe açığının GSYH'ye oranının 2016'ya göre artırılmasının anlamı bu. Umarım, en güçlü silahımız mali disiplini bozmadan bunu yaparız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.