YAVUZ DONAT

Muğla yaza hazır

Ankara'dan çıktığımızda hava soğuktu. Muğla, Bodrum, Milas, Marmaris, Datça ise baharla çoktan kucaklaşmış, yaza hazırlanıyor.
"Sakar tepesi" nde durduk. Altımızda Gökova Körfezi.
Muğla Valisi Hüseyin Aksoy "sahili" gösterdi:
- Türkiye'de, sahili en uzun il Muğla... Tam 1.124 kilometre.
***
Muğla'nın yüzde 68' i orman.
Turistik yatak kapasitesi 240 bin.
"Teknelerdeki" yatak sayısı 14 bin. Bölgenin yüzde 26'sı "özel çevre koruma" alanı. Yüzde 14'ü "sit."
2 uluslararası havaalanı (Bodrum ve Dalaman), 7 de "deniz sınır kapısı" var.
Burası "cennet."
Fethiye ile Dalaman arasındaki "Göcek rampaları" manzaralı ama "yorucu." 15 kilometrelik yol, sanki bitmek bilmiyor. Gittik, gördük Göcek'te tünel kazılıyor. 15 kilometre yol "bir kilometrelik tünelle" aşılacak. Tünel "Yap-İşlet-Devret" modeliyle yapılıyor.
Geçen yıl Muğla'ya 2 milyon turist gelmiş. Bir önceki yıla göre artış "yüzde 27."
Vali bey:
- Bu yıl 3 milyonu geçeceğiz.
***
27 Nisan-1 Mayıs arasında Marmaris'te "Uluslararası Denizcilik Festivali" var. 13 ülkeden 16 gemi geliyor.
29-31 Mayıs'ta Milas'ta "Tarihi Kentler Birliği Toplantısı" var.
Bütün dünyadan "konuk" bekleniyor.
Güvenliğiyle, yollarıyla, çevre düzeniyle, temizliğiyle "Muğla'yı düzgün bulduk."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.