YAVUZ DONAT

Ağzı olan konuşuyor

Bütün ülkeyi acıya boğan son uçak kazasında bir kez daha gördük:
"Ne kadar da çok uzmanımız varmış."
Ortalık "uzman bolluğundan" geçilmiyor.
Diyelim ki gündemde "askerle ilgili bir konu" var.
Herkes "ordu uzmanı." "Deprem konusunu" yazmaya gerek yok.
Yıllardır izliyoruz "dünyada en çok deprem uzmanı bizde."
İki gündür de "nereye baksak birkaç uçak kazası uzmanı."
***
"Bilen" de konuşuyor, "bilmeyen" de.
Dinleyen ise "kimin bilip, kimin bilmediğini" anlamıyor... Kafalar karışıyor.
Ve "bilgi kirliliği" tırmanıyor.
***
"Siyasette de" böyle değil mi?
Herkes "siyaset bilimcisi", herkes "seçim uzmanı."
***
Uzmanlığa soyunanların da çoğu "kötülemeyi" seviyor.
Zaten bizim yaygın hastalığımız:
"Kötülemeyi" seviyoruz.
Kültürümüzün bu yönünü aşmamız gerekiyor.
Ülke başarılarını ortak dille alkışlamayı, ülke çıkarlarını ortak dille savunmayı becermeliyiz.
***
Uzun sözün kısası:
- Herkes, "her konuda" konuşmasın.
- Ve herkes "kendi alanında" konuşsun.
- Kendi alanında konuşan da "son uçak kazası sonrasında olduğu gibi" ezbere konuşmasın... Önce "bilgi edinsin", sonra TV ekranına çıksın.
***
"Ağzı olan konuşuyor" deyimi, hangi kültürlerde var acaba?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.