YAVUZ DONAT

Düello mu fiyasko mu?

Pazar akşamı Almanya'da iki "devlet kanalında" birden, bir "tartışma programı" yayınlandı. ART ve ZDF'de.
"Tartışma" 90 dakika sürdü.
Elbette "danışıklı döğüş" değildi ama...
"Adam gibi bir tartışma" da denemezdi.

***

Programda "iki kişi" tartıştı.
Biri CDU'lu "Başbakan."
Diğeri SPD'li "Başbakan Yardımcısı."
Yani "koalisyonun iki lideri."
***

Böyle tartışmaya "al gülüm ver gülüm" derler. "Muhalefet" nerede, muhalefet?
***

Başbakan ile ortağının karşısına "hükümet dışı partilerden de iki kişi" çıkarılır...
İşte o zaman "program gibi program, tartışma gibi tartışma" olur.
"Devlet kanalında" tabii sorular da soruldu. Ama bizde "çanak soru" denilen sorulardan. "Al şu pası, boş kaleye at golü" dercesine.
***

Program, insanın aklına "şunları" getiriyor:
Sanki bir "dışlama siyaseti" var... Koalisyon ortağı partiler dışındakileri dışlama.
Toplumun sorunları göz ardı ediliyor... Programda "ciddi biçimde tartışılan sorun" yok gibiydi.
Almanya gibi demokrasi standardının yüksek olduğu ülkede bile bir "demokrasi sorunu" söz konusu.
***

TV'de, iki liderin karşılaşmasına, önceden "düello" adı takılmıştı.
Ama sonuç "20 milyon kişinin izlediği bir fiyasko" oldu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.