YAVUZ DONAT

Slogan: 'Referandum'

Dün Alman seçimlerinin kaderi üzerinde etkili olacak "38 slogan" konusuna girmiştik. Ve sloganlardan "örnekler" vermiştik.
"Konuya" devam edelim.
Almanya "referandum konusunu" tartışıyor. Bazı siyasetçiler diyorlar ki:
- Referandum olsun... Tartışmalı konularda referanduma gidilsin.
Bazı siyasetçiler ise buna "şiddetle" karşılar:
- Referandum mu, asla... Kesinlikle olmaz.

***

Referandum meselesi "bizi de ilgilendiriyor" zira... Türkiye'nin AB üyeliğine karşı olanlar, referandumu savunuyorlar. Konunun "halka sorulmasını" istiyorlar.
***

Fakat, kamuoyu yoklamaları gösteriyor ki, Almanya'da çoğunluk "referanduma karşı." Karşı oluş da bir "korkudan" kaynaklanıyor.
"Ne korkusu" mu?
Hitler korkusu.
***

Referandum karşıtları diyorlar ki:
Hitler, halkın beynini yıkıyordu.
Sık sık referanduma başvuruyordu.
Meclis'ten geçiremediği konuları, referanduma götürüyor, halka kabul ettiriyordu.
Hitler, referandumlarla diktatör oldu.
***

Hazır "referandum konusuna" girmişken, "bir şeyi" daha söyleyelim.
Referandum tartışması sırasında, bazı Alman kanaat önderleri ve siyasetçileri dediler ki:
- Referanduma gidilseydi, Almanya, Yunanistan'ın AB üyeliğine "evet" diyemezdi... Ve Yunanistan AB'ye giremezdi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.