YAVUZ DONAT

Demokrasi ve spor

Bugün Almanya'da seçim var. Görünen o ki "Başbakan değişmeyecek... Merkel, yerini koruyacak." Ancak "ortağı" kim olacak?
Hem "yaygın kanaat" ve hem de "derin Almanya'nın arzusu" büyük koalisyonun devamı.
Merkel'in "Sosyal Demokrat Parti" ile birlikteliği sürdürmesi.

***

Alman "büyük sermayesinin... Bankaların...
Holdinglerin"
senaryosu ise:
1. Merkel, "Başbakanlığı sürdürsün."
2. Ama ortağı "sol parti" olmasın... "Sağdan bir parti" ile hükümet kursun.
***

Bir başka senaryo da "Merkel karşıtlarının" senaryosu.
Senaryonun kod adı "ampul."
Sosyal Demokratlar
(amblemleri kırmızı) Yeşiller (yeşil) ve Hür Demokratlar (sarı) bir araya gelsinler.
"Renkleri"
trafik ışıklarını çağrıştırdığı için, bu senaryoya "ampul/lamba modeli" deniliyor.
***

"Bizimkilerin oyları" öylesine değerli/ belirleyici ki, Almanya'da ilk kez "Almanca- Türkçe" seçim kitapçığı basıldı. "du hast die walt-seçim senin" adlı kitapçıkta hem "nasıl oy kullanılacağı" anlatılıyor ve hem de bazı popüler Türkler'in "seçime katılma" çağrıları.
Örneğin "Futbolcu Mesut Özil"in formalı resmi ve "demokrasiyi spora benzettiğim için seçimlerde oyumu kullanıyorum" sözleri (Türkçe ve Almanca), kitapçığın iki sayfasını kaplıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.