YAVUZ DONAT

Üç yetmez... Dört... Beş...

Süleyman Demirel "bazı şehirler vardır ki, devlet şeklinde şehirlerdir" dedi:
- Londra gibi, New York gibi, Şanghay gibi... İstanbul da bunlardan biri.
Ve devam etti:
- İstanbul 2 köprü ile kalamaz... 3'üncüsü yapılacaktır... Sonra 4'üncü, 5'inci köprü tartışılacaktır.
Demirel:
- Aslında 4'üncü ve 5'inci köprüyü, Türkiye şimdiden tartışmaya başlasa çok iyi olur.
- Sizce 3'üncü köprünün güzergâhı nasıl olmalı?
- Güzergâh, siyasetçinin işi değil... Mühendislerin işi... Konuyu uzmanlarına bırakmak lazım.
Demirel'e "eski tartışmaları" sorduk. Dedi ki:
- Yadırgamadım... Ama kararlıydım... Birinci köprünün temelini atarken dedim ki: 10 yıl sonra ikinci köprünün temeli atılacaktır... Eğer 1980 ihtilali olmasaydı, ikinci köprünün de Atatürk Barajı'nın da temelini atmış olacaktım.

***

Demirel daha sonra "yeni çevre yollarına... Yeni güzergâhlara... 20 milyonluk İstanbul vizyonuna" girdi. "Bir mühendis olarak" gördüğü ihtiyaçları söyledi.
***

Uzun sözün kısası:
Demirel "ateşli bir köprü taraftarı."
İstanbul Boğazı'na da köprü, Çanakkale Boğazı'na da.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.