Üç yetmez... Dört... Beş...
Süleyman Demirel "bazı şehirler vardır ki, devlet şeklinde şehirlerdir" dedi:
- Londra gibi, New York gibi, Şanghay gibi... İstanbul da bunlardan biri.
Ve devam etti:
- İstanbul 2 köprü ile kalamaz... 3'üncüsü yapılacaktır... Sonra 4'üncü, 5'inci köprü tartışılacaktır.
Demirel:
- Aslında 4'üncü ve 5'inci köprüyü, Türkiye şimdiden tartışmaya başlasa çok iyi olur.
- Sizce 3'üncü köprünün güzergâhı nasıl olmalı?
- Güzergâh, siyasetçinin işi değil... Mühendislerin işi... Konuyu uzmanlarına bırakmak lazım.
Demirel'e "eski tartışmaları" sorduk. Dedi ki:
- Yadırgamadım... Ama kararlıydım... Birinci köprünün temelini atarken dedim ki: 10 yıl sonra ikinci köprünün temeli atılacaktır... Eğer 1980 ihtilali olmasaydı, ikinci köprünün de Atatürk Barajı'nın da temelini atmış olacaktım.
Demirel daha sonra "yeni çevre yollarına... Yeni güzergâhlara... 20 milyonluk İstanbul vizyonuna" girdi. "Bir mühendis olarak" gördüğü ihtiyaçları söyledi.
Uzun sözün kısası:
Demirel "ateşli bir köprü taraftarı."
İstanbul Boğazı'na da köprü, Çanakkale Boğazı'na da.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.