YAVUZ DONAT

Almanya'da herkes konuşmuyor

Almanya'da "Sağlık Bakanı" domuz gribi aşısı oldu. "Başbakan" Merkel olmadı.
Ama Almanya'da Başbakan da, Sağlık Bakanı da, muhalefet liderleri de TV'lere çıkıp "domuz gribi aşısı konusunda" konuşmadılar.

***

Böyle konularda Almanya'da konuşan "iki otorite" var:
1. Robert Koch Enstitüsü.
2. Sürekli Aşı Komisyonu.
Burada "üst kurum" Robert Koch Enstitüsü.
Aşı Komisyonu "bağımsız... Fakat enstitünün güdümünde denilebilir."
Domuz gribi olayı ortaya çıkınca Almanya'da herkes Jörg Hacker'in ağzına baktı.
Jörg Hacker "Robert Koch Enstitüsü Başkanı."
"Başkan"
konuştu, "siyaset sustu."
***

Jörg Hacker "isteyen olur, isteyen olmaz" dedi.
Sürekli Aşı Komisyonu da "domuz gribi aşısı olanların, aşı ücretini, sigortanın ödeyeceğini" söyledi.
***

Almanya'da "aşı meselesi" siyasi bir olay haline gelmedi.
Liderler arasında "polemiğe" dönüşmedi.
Okullar tatil edilmedi.
Zira okulların tatil edilmesi gerekseydi bunu "Robert Koch Enstitüsü" söylerdi.
***

Robert Koch (1843-1910) Nobel ödüllü bir Alman tıp adamı.
Berlin'de onun adına kurulmuş bir "enstitü" var.
Eğer konu "sağlık ise..."
Almanya'da "siyaset susar."
"Enstitü konuşur."
Ve herkes de "enstitüye, bilime" saygı duyar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.