YAVUZ DONAT

Dananın kuyruğu

Avrupa'daki "Türk seçmen" sayısı 2 milyon, 568 bin.
Bunun "kaçı" oy kullanmak için "sınır kapısına... Havaalanına" gelebilir?
Almanya'da bu konuda "soru üstüne soru, sitem üstüne sitem" dinledik.

***
Almanya'daki Türk seçmenlerin "1 milyonu" çifte vatandaş.
Bunlar "Yüksek Seçim Kurulu'nun internet sitesine" giriyorlar.
"TC kimlik numarasını" ve sonra da "resim doğrulama şifresini" yazıyorlar.
Ekrandan "şu karşılık" geliyor:
- Yurtdışı seçmen kütüğünde kayıtlı olup, oy kullanabilirsiniz.
***
Ancaaaak!...
YSK'nın yazısının "altında" şunlar da var:
Oy verme isteminde bulunacaklar, pasaportlarını sandık kurulu başkanına göstermek zorundadırlar.
Pasaporttan başka bir belgeyle oy kullanmak mümkün değildir.
***
İşte "dananın kuyruğunun koptuğu" yer...
Bu insanları "çifte vatandaş olmaya"
Türkiye teşvik etti.
Çifte vatandaş olan "Alman pasaportu" aldı... Artık Türk pasaportuyla işi kalmadı.
Ama "Türk pasaportu yoksa" oy kullanma hakkı da yok.
YSK bu insanların "yurtdışı seçmen kütüğüne kayıtlı olduğunu" kabul ediyor da neden "nüfus cüzdanıyla oy kullanmalarına" olanak tanımıyor?
***
İnsanlarımızın "yukarıdaki nedenlerle" içi yanıyor, yüreği kanıyor.
Ama bunun kim farkında?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.