YAVUZ DONAT

Anayasa hangi bahara?

Evet... Yazımızın başlığı aynen buydu: "Anayasa... Hangi bahara?"
Yazıyı "Meclis tatile girerken" yazmıştık... 29 Haziran 2012'de.
Noktasına virgülüne... Neler mi söylemiştik? Şunları...
Cemil Çiçek'e laf yok... Elinden geleni yapıyor.
Yeni bir Anayasa için var gücüyle çalışıyor.
Ama... İşte bir "yasama yılı" daha geride kalıyor.

Yeni Anayasa "ne zaman" yapılacak?
"5 maddelik bir yasayı çıkarmak için bile uzlaşmada zorlanan siyasetçiler", Anayasa gibi "büyük pakette" nasıl bir araya gelecekler?


***

Şey... Gündemde bir de "Başkanlık Sistemi" konusu vardı, değil mi?
Sanki unutuluverdi.
Ekimde, Meclis "yeni yasama yılına" girince...

Eğer sanılıyorsa ki "Anayasa hemen yapılıverir... Başkanlık sistemi sorunu da derhal çözülebilir..."
Saf olmayalım... Bu mümkün değil.
Zaten... Yeni yasama yılından itibaren "2014-Çankaya konusu" gündeme oturacaktır.

Fal değil, falcılık değil... Fakat...
Siyaset sektörü "zamanı iyi kullanamıyor." "Anayasa işinde" çoktan mesafe almalıydı... Alamıyor.

Ve millete verilen "bu dönemde yeni Anayasa yapmak" sözünü yerine getirmek de giderek zorlaşıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.