YAVUZ DONAT

Gittik, gördük, döndük

Başbakan Erdoğan'ın Köln konuşması öncesinde Almanya'daki Türkler ikiye bölünmüş gibiydiler.
1. Erdoğan'ın gelişini heyecanla bekleyenler.
2. Erdoğan'ın gelmesini istemeyenler.
Bu iki kesimi "Kabaca" anlatacak olursak...
Birinci gruptakiler:
Kırsal kökenden gelenler... Emekliler... Düşük gelirliler... İşsizler... Garibanlar... Marketçi, dönerci gibi küçük esnaf... Muhafazakâr damarı ağır basan kesim.
İkinci gruptakiler:
İyi eğitimliler... Yüksek gelirliler... Almanya'da büyük işletme sahibi olan Türkler... Aleviler... Avukat, doktor, mühendis gibi işsizlik sorunu olmayanlar.
Unutmadan... "Genelleme" yapmak elbette doğru değil... İki grupta da "İstisnalar" olabilir.
Birinci gruptakilere "Ezilmişler... İtilip kakılmışlar" diyelim.
Erdoğan'ın gelişiyle "Heyecanlananlar."
İkinci gruptakilere de "Tuzu kurular" diyelim.
"Almanya'da işimiz tıkırında... Tayyip Bey'in Almanya ile çatışması bizim işimize sekte vurur" yorumunu yapanlar.
Birinci grup, sayısal olarak, ikinci gruptan fazla.
"Yüzdeye" vurursak... Tahminimiz... Kabaca... "Yüzde 65- Yüzde 35" diyebiliriz...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.