YAVUZ DONAT

İlginç... Hem de çok

Dikkatimizi çekti... Erol Tuncer'in "1994'teki" kitabında... Yerel seçimlerle ilgili "Sayısal ve siyasal değerlendirmelerden" sonra...
Şöyle bir "Değerlendirme daha" var... İlginç.
Sayfa 46 ve 47'den... Aynen:
Yeri gelmişken üzülerek söyleyeyim ki, sosyal demokrat, demokratik sol partilerimizde bugün araştırma merkezleri, danışma kurulları, uzmanlık komisyonları yoktur.
Oysa çağdaş partiler için bu kurumlar, hem politika üretimi, hem de yeni kadrolar kazanımları için vazgeçilemeyecek araçlardır.
Böyle bir ortamda, sosyal demokrat düşünce akımı da, günün koşullarına göre kendini yenileyememiş, söylemleri eskimiş, topluma ihtiyaç duyduğu çözümler, mesajlar sunulamamıştır.
Bir başka söyleyişle sosyal demokrat partiler, kadroların siyaset yapma biçimleri, siyaset anlayışlarıyla dünyadaki ve Türkiye'deki değişimi yakalayamamışlar ve sosyal demokrat hareket her haliyle toplumun gerisine düşmüştür.
Yenilginin temelindeki asıl neden budur.
Size de ilginç geldi mi?
Erol Tuncer 1994 kitabında yer alan bu saptamaları, "Seçim 2014" kitabına aynen koysaydı... Kim yadırgardı?
Hani... Ne derler... "Az gittik uz gittik... Altı ay bir güz gittik... Bir de dönüp arkamıza baktık ki... Bir arpa boyu yol gitmemişiz."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.