YAVUZ DONAT

Bir koalisyon hikâyesi

Seçime (14 Ekim 1973) 8 parti katılmıştı.
Milletvekili sayısı 450 idi... "İlk dört parti" şu sonucu almıştı:
CHP yüzde 33.3 oy... 185 milletvekili.
Adalet Partisi 29.8 oy... 149 milletvekili.
Demokrat Parti... 11.9 oy... 45 milletvekili.
Milli Selamet Partisi yüzde 11.8 oy... 48 milletvekili.
Koalisyon gerekiyordu... Fakat kim kiminle koalisyon kuracaktı? "Bir araya gelmelerine hiç ihtimal verilmeyen" iki partinin... CHP ile MSP'nin iki genç milletvekili buluştular:
Deniz Baykal ile Oğuzhan Asiltürk.
Kapalı kapıların ardında "CHP-MSP koalisyonunun" altyapısını oluşturdular.
Sonra... Bülent Ecevit ile Necmettin Erbakan bir araya geldiler. Koalisyon hükümeti kurdular... 26 Ocak 1974. Başbakan Bülent Ecevit... Başbakan Yardımcısı Necmettin Erbakan... Maliye Bakanı Deniz Baykal... İçişleri Bakanı Oğuzhan Asiltürk.
1974
-Kıbrıs Barış Harekâtı kararını alan hükümet... Bu hükümetti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, Antalya Milletvekili Deniz Baykal'ı davet etmesi...
Bizce "Olumlu ve zamanında" bir olay.
Deniz Baykal gibi "Tecrübe küpü...
Akil
" bir siyasetçinin birikiminden yararlanmakta fayda var.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.