YAVUZ DONAT

Dünü unutma

Zaman geçiyor... İnsan bazı şeyleri unutuyor.
Onun için... Bazen "Siyasetin zaman tünelinde" tur atmak gerekiyor.
24 Aralık 1995'te seçim yapıldı... Necmettin Erbakan birinci oldu... Mesut Yılmaz ikinci... Tansu Çiller üçüncü... Bülent Ecevit dördüncü... Deniz Baykal beşinci.
Sonrası uzun hikaye... Refahyol koalisyonu... ANAYOL koalisyonu... 28 Şubat... ANASOL-D koalisyonu... Yalım Erez'in yarıda kalan hükümet kurma girişimi...
Nihayet... Meclis'teki dördüncü partinin genel başkanına... Ecevit'e hükümeti kurma görevi verildi... Ecevit, Başbakan oldu.
Ecevit hükümeti bir seçim hükümeti idi.
Liderler meydan okudular: Pilavdan dönenin kaşığı kırılsın... Milletin önüne sandık konulsun.
Ve erken seçim kararı alındı... Ama karar o kadar güç alınabildi ki.
Seçim tarihi (18 Nisan 1999) yaklaşınca... Kendisini zor durumda hisseden partiler... Aday listelerinde adını göremeyen parlamenterler... Hemen işbirliği yaptılar.
18 Nisan'da seçim olmaması... Seçimin zamanında (Aralıkta) yapılması için... Ellerinden geleni artlarına koymadılar.
Uzatmayalım...
Pek çok siyasetçi "Erken seçim" diye nutuk çekmeye, hava atmaya bayılıyor.
Ama... Erken seçim işi ciddiye binince... "Erkekliğin onda dokuzu kaçmaktır" misali... İşi yokuşa sürmeye başlıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.