YAVUZ DONAT

Keban

Enerji açısından Türkiye'nin ilk dev yatırımı.
Atatürk Barajı'ndan sonraki "En büyük yapay göl."
Demirel "Barajlar kralı" unvanını, Keban'ın temelini attığı gün aldı.
Fakat... Keban'ın yapılması hiç de kolay olmadı.
Demirel... 1965'te Başbakan oldu... "Aynı yıl Keban'ın temelini attı."
Baraj inşaatı sürerken... 1971'de... Asker muhtıra verdi... "Hükümet istifa etti."
Türkiye... "Ara rejim" dönemine geçti.
Nihat Erim Başbakan oldu... Enerji Bakanı İhsan Topaloğlu dedi ki: "Türkiye'nin bu kadar enerjiye ihtiyacı yok... Elektriği toprağa mı vereceğiz?.. Enerji yatırımları durdurulsun."
Keban yatırımı yavaşladı... Medyada "Keban aleyhine kampanya" başladı.
Cumhuriyet-18 Haziran 1973... Manşet: "Keban'da yeni bir çatlak ortaya çıktı... Kızılırmak kadar su sızdıracağı bildiriliyor."
Alman dergisi Der Spiegel, Keban konusunda yazı yayınladı... Temmuz 1973... "Keban, onursal bir fiyasko... Bölge, baraj inşaatına elverişli değil."
Der Spiegel'in yazısı... Bizim medyada "Destek buldu."
Sahafları dolaşınca... Sararmış eski gazetelere bakınca...
İnsan dünü... Keban'ın... Boğaz köprüsünün nasıl yapıldığını... Yapılırken hangi direnişle karşılaşıldığını... Türkiye'de yatırım yapmanın kolay olmadığını... Daha iyi anlıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.