YAVUZ DONAT

Erzincan’dan Sivas’a

Türk siyaseti "Prompter" denilen cihazla 25 yıl önce tanıştı...
4 Haziran 1992'de...
İzmir'de... Üçüncü İktisat Kongresi'nde.
Kürsüde Cumhurbaşkanı Turgut Özal vardı.
Uzun konuştu... Rakamlar verdi... Ama "Kâğıda" bakmadan...
Ve "Teklemeden"...
"Hata yapmadan." Zaten önünde "Yazılı metin" yoktu.
"Ezbere" konuşuyordu.
Sadece kürsünün sağında ve solunda iki "Cam" vardı... Çok kişi o camları "Güvenlik önlemi" sandı.
Salondakiler etkilendiler... TV'lerinin başında canlı yayını izleyenler büyülendiler.
Özal, "Prompter'a bakarak" konuşuyordu... Daha doğrusu konuşmasını "Prompter'dan okuyordu."
Ama salondakilere "Özal, gözlerimizin içine bakarak konuşuyor" izlenimini veriyordu.
Özal'dan sonra hiçbir liderin "Prompter'dan yararlandığını" hatırlamıyoruz.
Tayyip Erdoğan'a kadar... Prompter "Erdoğan ile yaygınlaştı."
Artık "Çok kişi" prompter'a bakarak konuşuyor... Emine Erdoğan da, Devlet Bahçeli de.
Pazar günü... Başbakan Binali Yıldırım'ın konuştuğu "Platforma" çıktık.
Sahnede "Dört prompter" vardı.
Başbakan bir sağa, bir sola gidiyor ve "Aksaksız... Hiç hata yapmadan" konuşuyordu.
Başbakan'ı dinlerken... Özal'ı hatırladık...
Türk siyasetinin prompter ile tanıştığı konuşmasını.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.