YAVUZ DONAT

Turizmin başkentinden notlar

Çarşamba... Saat 10.00... Hava sıcak... Turistler denizde.
Bizi "Çocuklar" karşılıyorlar...
Anaokulu... "Çiçek bahçesi" gibi.
- Hoş geldiniz.
- Hoş bulduk çocuklar... Hoş bulduk Antalya.

***


Verimlilik
Antalya'ya YÖREX
(Yöresel Ürünler Fuarı) için geldik.
72 ilin "Ürünlerinin" görücüye çıktığı "Geleneksel" etkinlik.
Yarın anlatacağız.
YÖREX'in açılış töreni saat 16.00'daydı.
Açılış öncesi Antalya'da sağı solu dolaştık.
Ve bu arada Vali Münir Karaloğlu'na uğradık.
Vali'nin derdi "Verimlilik."

***


Vali'nin kuralları
Antalya Valisi Münir Karaloğlu "Kural" koymuş...
Bütün kamu kurumları, bütün memurlar için geçerli.
Kahvaltını kurumda değil, evinde yap...
Halka zaman ayır... Milletin 2mesai saatinden çalma.
Sigara içeceksen öğle tatilinde iç... Akşam, mesai çıkışında iç... Mesai saatleri içinde, kapı önüne çıkıp sigara içme.
Vatandaşın işini başkasına havale etme... Ertesi haftaya erteleme... Anında yap.
Antalyalı "Vali'nin kurallarından" memnun.
Münir Karaloğlu'nu tebrik ettik.
Vali Bey dedi ki:
- Verimlilik Türkiye'nin en önemli konularından biri... Bu sorun özel sektörde de var... Ama devlette daha büyük... Verimliliği artırmak için ne gerekiyorsa yapıyorum.

***


Yerel siyaset
Yerel seçim yaklaşıyor...
Antalya'da "Hava" ne durumda?
Birinci partiden başlayalım.
Ak Parti'nin "2 lokomotifi" var.
Antalya Milletvekili...
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu.
Ve Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel.
Ak Parti'de "Sorun" yok.
"Menderes gitsin, yerine ben geleyim" diyen de yok.

***


CHP... "Parçalı bulutlu"
Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek "Geçen ay" demiş ki:
- Benim "Büyükşehir adaylığımı" bizzat Kemal Kılıçdaroğlu açıklayacak...
"15 Ekim'de." 15 Ekim'de "Böyle bir şey" olmamış.
Ama "Başka bir şey" olmuş.
Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal "Kalabalık bir grupla" CHP İl Merkezi'ne gelmiş.
"Büyükşehir için adayım" demiş.
Bu arada... Bir "Açıklama" da Antalya Milletvekili Çetin Osman Budak'tan:
- Partim görev verirse kaçmam.
Bitmedi... Eski Büyükşehir Belediye Başkanı, eski Milletvekili Mustafa Akaydın da sesini yükseltmiş:
- Partim çağırırsa hazırım.
CHP için "Parçalı bulutlu" dedik ama... "Çok bulutlu" demek daha doğru.

***


Sessizlik
Milliyetçi Hareket Partisi'nde durum... "Sessizlik." İyi Parti'de durum...
"Sessizlik." Ortalıkta dolaşan "Aday isimleri" yok.
"Ben adayım" diyen de yok.
Herkes "Yukarıya" bakıyor...
"Ankara'ya... Genel merkeze."

***


Âmin
Sevindik... Sevinmemek mümkün mü?
Antalya Valisi Münir Karaloğlu dedi ki:
- Tüm zamanların en iyi turizm sezonunu yaşıyoruz...
Allah nazardan saklasın.

***


Turizm
Antalya'da "Bakanlık belgeli... Belediye belgeli" yaklaşık bir milyon "Yatak" var.
"Doluluk nasıl" diyecek olursanız, yanıtı Vali Münir Karaloğlu versin:
Bu yıl hedefimiz "14 milyon turist" idi.
15 Ekim itibariyle "12.5 milyonu" yakaladık.
Aralık sonuna "14 milyona rahat ulaşırız."
Eskiden... Turizm sezonu "haziran-eylül" arasıydı...
Şimdi sezon uzadı... "Nisan-kasım." Bir kez daha... "Aman nazar değmesin."

***


Cennet
Turist için "Otel kalitesi...
Güvenlik... Ve fiyat" çok önemli.
Oteller... "Avrupa'nın en iyileri." Güvenlik... "Tam puan."
Fiyat... Dolar ve eurodaki artıştan sonra... "Sudan ucuz."
Özetle... Antalya "Turizm cenneti."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.