YAVUZ DONAT

Mevlana’nın Diyarından

Yüksek Hızlı Tren...
Rahat... Konforlu.
Ankara-Konya...
"Business" sınıfı... 45 lira.
65 yaş üzeri "Yüzde 50 indirim." Kahvaltı dahil.
Tren yabancı dolu...
"64 ülkeden." Malta, Filistin, Endonezya, Küba, Bulgaristan, Somali, Vietnam, Kenya, Romanya.......
Hepsi de "Diplomat." Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu da trende.
Yabancı diplomatlar "Türkiye'yi geziyorlar." "Hızımız" saatte 250 kilometre.
Ve... Konya'dayız.

***


15 Temmuz "Unutmak Yok"
Minibüslerin arka camı "Afişle kaplı." "Unutmadık...
Unutturmayacağız...
15 Temmuz aziz milletimizin destan yazdığı gündür" afişleri.
Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı Muharrem Karabacak "Afiş bastırıyor...
Afiş dağıtıyor...
Afiş asıyor... Afiş yapıştırıyor." 15 Temmuz'u "Unutturmuyor." Konya'daki minibüs sayısı... "530." Muharrem Karabacak'ı kutluyoruz... Alkışlıyoruz.

***


Sanayi
Sanayici var "İhracata çalışıyor", işi tıkırında.
Sanayici var "İç piyasa için üretim yapıyor" sıkıntıda.
Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükçü ile konuştuk... Dedi ki:
Seçim bitti... Şimdi gündem ekonomi.
Konyalı çalışkan...
İhracatımız artıyor...
Artış hızımız, Türkiye'nin ortalama artış hızının 4 katı.
Türkiye'nin çıkış yolu... Üretim ve ihracat.
Çoğu gitti azı kaldı...
Bu yılın son çeyreği aydınlık olacak.

***


FETÖ Operasyonu
Konya'da dün "Operasyon" vardı. "FETÖ... Mahrem yapılanma... Orduya el atma" operasyonu.
Geçen hafta... Yine operasyon varmış.
"Yargı, emniyet" uyum içinde.
FETÖ ile mücadele "Tam gaz."

***


Fazla Uzadı
Taksici...
Marketçi...
Manav... Emekli...
Kiminle konuşsak aynı sözler:
-İstanbul seçimi...
Tartışma/sayım bir an önce bitsin...
Bu konu kapansın.
Trende de konuşulan bu...
Çarşı, pazarda konuşulan da.

***


Yeni Parti
Konya'ya gelmeseydik "Başka bir konuyu" yazacaktık.
Konu...
Ahmet Davutoğlu.
Davutoğlu geçen hafta Ankara'daydı...
Bazı kişilerle temastaydı.
Ne yaptığını tahmin etmek zor değil:
"Derin sondaj." Ama... Birkaç gün önce de yazdık...
"Bu kuyudan kolay kolay su çıkmaz."

***


Millet Bahçesi
Stadyum dört dörtlük...
Konya'ya yakışıyor.
Eski stadyum ise yıkılmış...
Büyük bir arazi...
Şehrin göbeğinde.
Şimdi...
"Millet Bahçesi" olacak.
İyi düşünce...
Doğru proje...
Gecikmemeli.

***


Metro
Raylı sistem var... Ama şimdi "Metro bekleniyor." Vaat edilmiş...
Söz verilmiş.
Gerekli mi derseniz...
"Evet."

***


Davetlisiniz
Organizasyon...
Konya Büyükşehir Belediyesi'nden.
Davetiye...
Mevlana'nın Konya'ya gelişinin 791. Yıldönümü kutlamaları.
Hareket... 3 Mayıs Cuma...
İstanbul'dan Konya'ya "Rumi özel tren seferi." Gelmelisiniz.

***


Mevlana
Merak eden çoktur...
Söyleyelim.
2018... Mevlana müzesinin ziyaretçi sayısı 2 milyon 857 bin.
Yerli ziyaretçi de var, yabancı ziyaretçi de.
Yabancı... Her ülkeden... Çin, Endonezya, Malezya...
İlk sıralarda.
İran beşinci sırada...
Ama "Konaklamada" İran ilk sırada.
Dün hava yağışlıydı.
Ama ziyaretçi "Kar yağmur dinlemiyor...
Geliyor."

***


"Çok Şükür"
Dün... Bütün gün...
Konya'da en çok duyduğumuz söz... "Çok şükür." Esnaf çok.
Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı Muharrem Karabacak'ın verdiği bilgiye göre "84 farklı meslekte 55 bin esnaf." Esnaftan kiminle konuşsanız, kime "İşler nasıl" diye sorsanız, yanıt fotokopi gibi:
-Bu günümüze de çok şükür... Bu süreçten başarı ile çıkacağız inşallah.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.