REFİK DURBAŞ
28 Haziran 2004, Pazartesi

Sanayi Bakanlığı'nın açıklaması

Sabah Gazetesi'nin 08 Haziran 2004 tarihli sayısında yer alan haberde Cumhurbaşkanlığı'na bağlı Devlet Denetleme Kurulu'nun (DDK) Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ile ilgili raporundan bazı bölümlere yer verilerek yorumlar yapılmıştır. Ancak haberde kadro durumu ile ilgili olarak yer alan bilgiler, DDK'nın raporundaki bulgularla örtüşmemekte, Enstitüdeki mevcut duruma uymamaktadır. DDK raporunda kurumun personel sayısının 2003 yılı itibarıyla 1439 kadrolu, 11 sözleşmeli, 4 geçici kadro olmak üzere toplam 1454 olduğu belirtilmiştir. Haberinizde personel sayısı olarak kuruma yasayla tahsis edilen, ancak münhal bulunan toplam kadro sayısı olan 2249 rakamı esas alınmış ve kamuoyu bu bilgiyle yanıltılmıştır. Yine aynı haberde mevcut personelin mezuniyet durumlarına ilişkin olarak da yanlış bilgiler mevcuttur. Haberinizde yazıldığı şekliyle kadrolu personelin 553'ü ilk ve ortaokul mezunu değildir. TSE'de 1439 kadrolu personelin 153'ü ilk ve ortaokul, 400'ü lise ve dengi, 127'si meslek yüksek okulu, 640'ı fakülte mezunudur, 119'u ise lisans üstü eğitim görmüştür.
İSMAİL YÜCEL (T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Basın Danışmanı)

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.