ALİ GÜLTİKEN

Derbi ve soru işaretleri

Derbi futbolumuz açısından kötü örnek oldu. Olaylar yine futbolumuzu içimizde sorgular hale getirdi. Temeline baktığımızda çıkış noktasının rekabet ve kazanma hırsı olduğunu görüyoruz.
Ülkemizde bunu yaşarken Avrupa ve dünya da bir başka büyük derbiyi izledi. Şampiyonlar Ligi'ndeki Chelsea-Liverpool maçı her açıdan önemliydi. Temelinde olan iki derbide bir taraf futbolun en güzel yanı olan gollerle ve maç sonrasındaki alkışlarla bitirirken, biz golsüzlükle ve kavgayla bitirdik.
'Neden böyle oldu' diye sorguluyoruz. Cevap için felsefelere bakmamız yeterli. Karşı tarafta kulüplerin yalnızca profesyonel kişilerce yönetildiği bir yapı hakim. Bizim tarafımızda ise günü kurtarma düşüncesi. Yine karşı tarafta oyuncuyu yalnızca futbol düşüncesi içerisinde tutan, bir düşünce yapısı var. Biz de ise toplumsal baskı.
Bunlara profesyonel yapı içerisinde olması gereken onlarca şey daha ilave edilebilir. Ama şunu açıklıkla ve üzüntüyle belirtmek gerekir ki, bu bir tesadüf değil, yaşanan süreçlerin olağan sonudur.
Artık değerlendirilmesi gereken şey, buradan ne sonuç çıkarıp 'neyi daha iyi ve doğru yapabiliriz' düşüncesi olmalıdır. Bu kulüpleşme ve yönetim biçimleriyle bunu yapabilir miyiz, en büyük soru işareti burası.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.