YÜKSEL AYTUĞ

Reklamlarda bebek patlaması

ONLAR da olmasa 15 dakikalık uzun reklam kuşakları iyice çekilmez olacak. Hangi birini saysam ki? Arko reklamında sürekli kaşığını yere atıp, babasının ilgisini çekmeye çalışan dünya tatlısı kızı mı, Maximum Kart reklamında "Zuzzuu" diye bağırırken, erik gibi dişlerimizi kamaştıran veledi mi, Evy Baby'nin günde üç öğün ısırılması gereken yellozlarını mı, Pedo çocuk bezi reklamında mafya rolüne soyunan minyatür Don Carleone'leri mi, Popolin ve Dalin reklamlarındaki hamam cücelerini mi?.. Aslında çocuk-reklam ilişkisini düzenleyen ve çocukların reklamlarda istismar edilmelerini önlemeye yönelik pek çok uluslararası kural var. Örneğin Avrupa Yayın Birliği'nin (EBU) reklamlarla ilgili düzenlemesinde "Çocukların ancak kendi kullanabildikleri ürün ve hizmetlerin reklamında rol alabilecekleri" belirtiliyor. Yani banka, kredi kartı, bilgisayar gibi reklamlarda çocukları oynatmak yasak. Ama ne yalan söyleyeyim, ben bu yasağın delinmesinden hiç de rahatsız değilim. Tek endişem; ekrandaki dünya güzeli bebeklere bakıp "işe girişen" çiftler sayesinde nüfus planlamasının sekteye uğraması!..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.