YÜKSEL AYTUĞ

28 Mayıs 2006, Pazar

Salak erkek, zeki kadın modası

REKLAM verenlerin öncelikli hedefi; aile bütçesinde söz sahibi olan yani evin 'satın almadan sorumlu devlet bakanlığını' yapan 21-45 yaş arasındaki kadınlardır. Pek çok reklam, bu hedef kitle göz önüne alınarak kurgulanır ve konumlandırılır. Son zamanlarda kadınların zeka ve yetenek olarak yüceltildiği, erkeklerin ise adeta figüran olarak kullanıldığı reklamlar öne çıkıyor. Örneğin Bosch'un 15 dakikada yıkayan çamaşır makinesini evin hanımı, kocasına anlatıyor. Adam inanmayıp, kronometre tutuyor. Sonunda hanımının dediğine geliyor. Garanti Bankası'nın yeni reklam serisinde ise Avrupa Yakası'nın Uzun'u Levent Üzümcü, tam bir şaşkın, sakar, beceriksiz koca olarak ekrana taşınırken, eşi ise bayan mükemmel olarak arz-ı endam eyliyor. İlhan Mansız'ı çalımlayıp, madara eden genç kız, bir bisküvi verip, taksi şoförünü maymun eden genç kadın, son bisküvisini aldığı için sevgilisini sürüm sürüm süründüren fettan kız gibi örnekler, hedef kitleyi can evinden vuruyor olabilir. Ama ekran başındaki erkeklerin incinip, incinmediğini de hesaba katmak gerek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.