YÜKSEL AYTUĞ

Gazete okunacaaak, oku!

Antalya'dan gelir gelmez, ayağımın tozuyla Okan Bayülgen'in ilk "Medya Kralı" programına katıldım. Ağırlıklı olarak haftanın medya konularına yorumlar getirildi. Genel gidişat üzerinde duruldu. "Yeni şeyler" söyleyen az olunca, pek çok kez olduğu gibi yine havanda su dövüldü. Beni en çok etkileyen ise çoğunluğu üniversite öğrencilerinden oluşan izleyici gençlerin neredeyse hiç gazete ve köşe yazarı okumadığının ortaya çıkmasıydı. "Kendi çalıp, kendi oynayan" bir medyanın üyesi olmaktan rahatsız olup, öz eleştiri getirdim. Zira konukların neredeyse hepsi, gençleri suçlayan hatta zaman zaman aşağılayan haksız bir tavır girdabına kapılmışlardı. Ancak, medyanın kendi içinde giriştiği çıkar savaşları, kaynakların promosyon rekabeti için harcanması, halkın gündemi dururken, suni gündemlerin peşine düşülmesi, siyasetin dümen suyunda haber gemilerinin batırılması gibi "tarihi" hatalar, bunca genci gazete okumaktan uzaklaştırmış olamaz mıydı? "Bu halk zaten hiç bir şey okumuyor" düz mantığı ile sorumluluğu her seferinde vatandaşın kucağına bırakmak, gazetecilik mesleğinin asla kabul edemeyeceği bir "kolaycılık" değil miydi?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.