YÜKSEL AYTUĞ

"Komşu hakkı" diye bir şey...

Büyük kentlerde ekonomik zorluklar, iş yoğunluğu, trafik işkencesinin getirdiği zamana karşı yarış, televizyonun hayatlara hükmetmesi ve diğer faktörler komşuluk ilişkilerini zedeledi. Apartman insanları, ormandaki ağaçlar gibi kalabalık ama "tek başlarına" yaşıyorlar. İzlediğim bir televizyon reklamı ise unuttuğumuz bir adetimizi hatırlattı bana. Bir pirinç firması "iki paket alana bir paket bedava" kampanyasına hoş bir anlam yüklemiş. Reklamda diyorlar ki; "Üçüncü paket komşu hakkı..." Bir ev hanımı, marketten aldığı üç paket pirinçten birini, kapı komşusu olan bekar öğrenciye veriyor, "komşu hakkı" niyetine... Hâlâ yaşatılıyor mu bilmiyorum ama ben bu adetin son zamanlarına yetiştim. Pazarda alışveriş yapılırken iki kilo elma da komşu için alınırdı. Ya da masa örtüsü bakılırken, göz ucuyla da komşunun ev dekorasyonuna uyacak bir tane aranırdı. Bana o günleri hatırlatan pirinç reklamını işte bu yüzden çok sevdim. Pirinç, bizim kültürümüzde "kutsal" addedilen, son derece kıymetli bir besin maddesi. "Komşusu açken, tok yatan bizden değildir" sözü de bize ait. Adetlerimizi, düsturlarımızı unutmayalım. Aksi halde, "Ayıkla pirincin taşını..."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.