YÜKSEL AYTUĞ

Kerpiçten haber kanalları

Ölüm evlerinin hepsi kerpiçtendi. Peki deprem haberini en kısa sürede duyurması gereken haber kanallarının "kolonları" sağlam mı? Birkaçı dışında değil. TRT, CNN Türk ve 24 sınavı geçtiler. TRT 2 kanalı 04.32'deki depremi 04.52'de altyazı ile duyurdu. Ardından 05.00 bülteninde stüdyodan ilk bilgileri ulaştırdı. CNN Türk de 04.42'de ilk altyazıyı geçti ve haberi 05.00 bültenine yetiştirdi. Kanal 24, 04.47'de altyazı, 05.00'te bülten verdi. O sırada Oscar Ödül Töreni'ni yayınlamakta olan NTV ise 04.46'daki altyazının ardından konuyla ilgili ilk bültenini 06.21'de yayınlayabildi. Habertürk 04.44'de altyazı geçti, 06.02'de bülten yayınladı. SKY Turk'te dükkan kapalı gibiydi. İlk altyazı depremden iki saat sonra 05.45'te geçildi. İzleyicilerin depremle ilgili ilk bülteni görmeleri için 09.00'a kadar beklemeleri gerekti. TGRT Haber 07.30'da ilk altyazıyı geçerek kendi çapında bir "rekora" (!) imza attı. Samanyolu Haber Televizyonu 05.11'de ilk altyazıyı geçerken, haberi 06.00 bülteninde verebildi. Bugün TV'de depremle ilgili ilk altyazı 04.59'da ekrana düşerken, ayrıntılı haber ise 06.59'da izleyicilere duyurulabildi. İşin bizim açımızdan acıklı kısmı ise bazı haber kanallarımız derin uykudayken, BBC'nin 05.00'te yayınladığı haber bülteninde hem Elazığ depreminin detayları hem de Kaliforniya Sismoloji Enstitüsü'nden bir uzmanın konuyla ilgili değerlendirmesinin yer almasıydı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.