YÜKSEL AYTUĞ

Şeker de yiyebilsinler

Bir şekerleme reklamı izliyorum. Çocuklar, alışverişe çıkan mahalle sakinlerinin aldıkları şekerleri not edip, bayram günü ellerindeki listeye göre onların kapılarını çalarak "istihkaklarını" alıyorlar. İlk başta bu sevimli reklamı gülümseyerek izledim. Ama okurum Nesrin Özdemir'den gelen uyarının ardından reklama artık aynı sempati ile bakamaz oldum. İşte o mesaj: "Yüksel Bey, geçtiğimiz yıl Ramazan Bayramı'nda Kayseri'de 3 küçük çocuğumuz kapı kapı dolaşıp, şeker toplarken kayboldu. Bu yıl şeker firmalarının reklamlarında hâlâ evleri dolaşarak şeker toplayan çocukları konu etmeleri beni hayrete düşürdü. Maalesef her şey gibi geleneklerimiz de zamana uyarak değişim göstermek zorunda. Firmalar lütfen bunu dikkate alsınlar." Hatırlayın, nasıl başlıyordu Nazım'ın şiiri? "Kapıları çalan benim, kapıları birer birer. Gözünüze görünemem, göze görünmez ölüler..." Ve nasıl bitiyordu? "Çalıyorum kapınızı, teyze, amca, bir imza ver. Çocuklar öldürülmesin, şeker de yiyebilsinler..." Bir güzel bayram geleneğini, birkaç sapık ruha kurban vermek ne acı!..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.