YÜKSEL AYTUĞ

Top toplayıcı etiği

Geçen hafta bu sütunlarda gazetemizin etik işler müdürü sevgili Barış Soydan'ın başına iş açmıştım. Fiyapı İnönü Stadı'ndaki top toplayıcı çocukların, topu oyuna sokarken ev sahibine avantaj, rakiplere dezavantaj sağlamasının etik olup olmadığını sormuştum. Barış'tan tam da beklediğim gibi özenli, araştırmacı bir yanıt geldi. Üstelik -her ne kadar takımından boşanmış olduğunu söylese de- koyu bir Beşiktaş taraftarı olmanın getirebileceği subjektif değerlendirmeden de kendini soyutlamayı başarmıştı. Barış özetle diyor ki, "Eşitsizlik sporun doğasında var. Bir basketbol takımının oyuncuları, diğerlerinden uzun diye suçlanamaz. Bugün Beşiktaş'ın lehineymiş gibi görünen avantaj, rövanş maçında Bursaspor lehine dönebilir..." Bu nefis cevap yazısını Sabah'ın internet sayfasında bulabilirsiniz. Aslında ikna olmadım değil ama 'saha dışı ve kurallarla belirlenmemiş bir sebebin skora bu kadar direkt etki etmesini' bir türlü kabullenemiyorum. Top toplayıcı çocuklara kızdığımdan değil, içimdeki terazinin kefelerini bir türlü eşitleyemediğimden...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.