YÜKSEL AYTUĞ

Dizilerden bıktık mı?

Medya araştırma şirketi Interpres, yerli dizilerin medyadaki yansımalarını; yani habere dönüşme potansiyellerini izlemiş ve ilginç bir sonuca ulaşmış: Medya artık dizi haberlerine eskisi kadar yer vermiyormuş!
Son yıllarda ekranda en çok izlenen programlar içinde ilk sırada yer alan diziler, medyanın sık sık haber yaptığı konular arasında yer alıyor. Ancak bu sene durum biraz değişmiş gibi görünüyor.
Kanalların Eylül ayında, yeni yayın dönemine başlamasıyla birlikte, geçen yıldan devam edenler ile yeni dizilerin de gösterime girmesine rağmen, yazılı basında çıkan haber sayısında bir düşüş olduğu belirlendi.
Medya takip ajansı Interpress'in araştırmasına göre, geçtiğimiz yıl yerli-yabancı diziler hakkında ay bazında çıkan haber sayısı 6 bini aşarken; bu yıl Eylül ve Ekim aylarında bu sayının 4 binde kaldığı saptandı.
Geçtiğimiz yıl, ay içinde ortalama 120 ile 135 yerli-yabancı dizi hakkında haber yayınlanırken, bu yıl ise bu sayının 100'ü geçmediği ortaya çıktı.
Bu sütunlarda, sezon başı yaptığım değerlendirmede, yeniler arasında izleyicinin burnunu ekrana yapıştıracak düzeyde bir dizi bulunmadığından söz etmiş, sezonu geçen yıllardan kalan yapımların sürüklediğini yazmıştım.
Peki tek neden, dizilerin içine düştüğü konu sıkıntısına bağlı kısır döngü mü, yoksa gerçek hayatın dizilerden daha ilginç bir hale dönüşmesi mi?
Öyle ya, gündemi bu kadar 'dramatik' bir ülkede kim dizilere dönüp bakar ki?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.