YÜKSEL AYTUĞ

Reytinglere yeni sistem

Çarşı fena karıştı. TİAK (Televizyon İzleme ve Araştırmaları Kurumu) son gelişmelerden sonra AGB ile sözleşmesini feshetti.
TİAK'ın açtığı yeni ihaleyi TNS kazandı ama onlar da ancak 2012 yılının Eylül ayından itibaren veri gönderebileceklerini ifade ettiler.
Bu arada geçen yıl AGB'den ayrılıp ölçümlerini SBT adlı şirkete yaptıran TRT, sözleşmesi bitince yeni bir ihale açtı. Ama bu ihaleyi kazanan şirket de 'sakıncalı' görülünce ihale iptal edildi. TİAK, AGB, SBT, TRT... Bunca harf kalabalığında kafanız karıştı değil mi? Sözün özü şu: Televizyon reytingleri uzun bir süre ölçülemeyecek. Bu ne demek? Reklamveren hangi kanala, hangi programa reklam vereceğini bilemeyecek demek!
ÇOK DAHA SAĞLIKLI
Peki kimin ne kadar izlendiği nasıl ölçülecek? Yakından Kumanda bir kez daha sektörün imdadına yetişiyor.
İşte 'kara düzen' yeni reyting ölçüm metotları:
Reklamverenlerin oluşturacağı gezici ölçüm timleri; kuaförleri, kıraathaneleri, kafeteryaları, hamamları gezsin.
En çok hangi diziden, programdan konuşuluyorsa; bilin ki reyting listesinin birincisi odur.
Bir başka tim, kadınların altın günlerini takip etsin.
Bohçacı kılığında evlere girsin. Ortadan bir televizyon muhabbeti açsın, çaktırmadan not tutsun.
Evlere su ve pizza servisi yapanlarla anlaşılsın. O anda evde ne izlendiği, bu istihbaratlar sayesinde merkeze iletilsin.
Reklamveren, beyaz eşya firmaları ile anlaşsın. Satılan televizyonların içine gizli vericiler yerleştirilsin.
Milli Eğitim'den de yardım alınsın. Öğretmenler her sabah televizyon sözlüsü yapsın. "Söyle bakalım Alican, Öyle Bir Geçer Zaman ki'de Mete'nin minibüsü ne renk?" gibi soruların ışığında hazırlanacak reyting raporları, merkeze ulaştırılsın.
Ben bu yeni ölçüm sistemine kısaca HÖST adını verdim. Helal Ölçüm Sistemi Tekniği...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.