YÜKSEL AYTUĞ

Gerçek Gündem

REALITY Show yıldızı Yalçın Çakır'ın yıllar sonra haberciliğe geri döndüğü Gerçek Gündem programının ilk iki günü 'ısınma turu' şeklinde geçti. Çakır, "Bazen sürç-ü lisan edebiliyorum, affola...
Yıllar sonra haberciliğe döndüm, biraz paslanmış olabilirim. Ama yavaş yavaş motor ısınıyor" diyerek kendine süre tanınmasını rica etti ama sevgili dostuma naçizane birkaç öneride bulunmadan geçemeyeceğim:
Bir kere, tüm haberleri kameranın altındaki monitöre bakarak sunması büyük hata. Çünkü böylelikle gözlerini kısmış oluyor. Ortaya öyle bir görüntü çıkıyor ki, sabahın 7'sinde hepimiz Çakır'ın uyuduğunu düşünüyoruz.
Ayrıca üşengeç ve temposuz tonlaması hiç de sabah haberlerine uygun değil. Sunumuna tempo katması gerek.
Bir de Ankara bağlantılı gazete okuma faslı çok uzun. Onu zaten tüm kanalların sabah sunucuları yapıyor. Çakır'ın hedeflediği 'Gerçek Gündem' bu olmasa gerek.
Ve çok ciddi bir uyarı:
En taze görüntüleri en hızlı vermek adına ekrana montajlanmamış 'ham görüntülerin' getirilmesi büyük risk.
Dün İzmir Konak'taki kaza haberinin ham görüntülerini izlerken, ekrana kopuk bir kol-bacak görüntüsü düşecek diye aklım çıktı. Unutulmamalı ki sürat, felakettir. Özellikle de haber masasında...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.