YÜKSEL AYTUĞ

Wıskaaaaa!

Her bakanlık, ilgili olduğu konuda kendi kamu spotunu hazırlatıp yayınlıyor.
Son günlerde bu duyuruları, tanıtım kliplerini sıkça izler olduk. Belli ki 'kamu spotları' kendi ekonomik sektörlerini yaratmak üzere...
Bazı yapımcılar, yönetmenler ve ajanslar için bu yeni bir kazanç kapısı haline gelebilir.
Sektörün bu konu üzerine daha fazla kafa yormasında, ilgi göstermesinde fayda var. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın hazırlattığı kamu spotu ise besi hayvanlarının hastalıklara karşı aşılanmalarıyla ilgili bir uyarıydı. Mesele gerçekten de önemliydi.
Zira boğazımızdan geçen etin, sütün, yumurtanın sağlıklı olması için önce sağlıklı hayvanlara ihtiyacımız vardı.
Çağrıyı yapan ise ünlü oyuncu Erdal Özyağcılar'dı. Özyağcılar; özenli saçları, takım elbisesi ve kravatıyla ekranda iki dirhem bir çekirdek görünüyordu.
Oysa Özyağcılar, onca başarılı rolünün yanı sıra Elveda Rumeli'deki 'Sütçü Ramiz' tiplemesiyle de gönüllerde taht kurmuştu.
Onu Sütçü Ramiz olarak konuşturmak; köy insanıyla, hayvan besicisiyle daha 'direkt' bir iletişim kurulmasına katkı sağlamaz mıydı?
Eminim, kamu sağlığını ilgilendiren böyle bir teklife Elveda Rumeli'ciler de karşı durmaz, telif filan talep etmezlerdi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.