YÜKSEL AYTUĞ

Kim izleyecek?

Çılgınlık ... Bunun adı resmen çılgınlık... Medya takip ajanslarından Interpress'in yaptığı araştırmaya göre bu sezon dizi sayısında patlama yaşandığı ortaya çıktı. Bu yıla kadar Eylül ayında yayınlanan yerli dizi sayısı, en fazla 100'e ulaşırken, bu sezon eylül ayında 120'den fazla dizi görücüye çıkmış!
Yahu bu kadar diziyi kim izleyecek?
Bir televizyon izleyicisinin günde iki diziden, haftada 14 dizi izleme kapasitesi olduğunu varsayalım. Her gün farklı dizi izlese bile tüm dizilere göz atması iki ayı bulur!
İşin bir de reklam pastası kısmı var.
Yerli dizilere ayrılan reklam bütçesi 120 diziyi birden nasıl beslesin? Reklamverenin para yatıracağı dizi sayısı taş çatlasın 30'dur. Kalanı, göle maya çalmaktan ileriye gidemez ki...

YEMEKLERİN YARISI ÇÖPE
Ben bu durumu, turistik otellerdeki açık büfe israfına benzetiyorum. Görünen o ki; televizyon sektöründe bu yıl da dizilerin yarısı, tüketilmeden çöpe gidecek.
Bizim ekonomimizin en büyük baş belası 'hesapsız büyüme'dir. Bir şirketin ya da kuruluşun biti biraz kanlanmaya görsün; hemen holdingleşir, her alana el atar, her ihaleye girer ama altyapısını, vizyonunu ve insan kaynaklarını aynı oranda büyütemeyince topu atar. Televizyonda gidiş, o gidiş...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.