YÜKSEL AYTUĞ

Doğrucu çoban

Hayatını çobanlık yaparak kazanan Gürler Yücel'i 'Kim Milyoner Olmak İster?'de izlediniz mi?
Kaçırdıysanız da üzülmeyin. Eminim bir süre haber bültenleri, magazin programları, internet arama motorları onun görüntüleri ile dolacak.
Yücel, yarışmaya katılıp ilk sorularda elenen nice profesörlere inat; müthiş genel kültürü ve herkesi kıskandıran bilgi birikimi ile 60 bin liralık ödüle ulaştı. Hatta 125 bin lira değerindeki 'Dönüşü olmayan köprü hangi iki ülke arasındadır?' sorusunun doğru yanıtı olan 'Güney Kore-Kuzey Kore' cevabını da biliyordu ama ödülünü tekrar 15 bin liraya düşürme riskini göze alamayınca Kenan Işık'ın uzattığı çeki almayı tercih etti.
Kars'taki bir çobanın müthiş bilgi birikimi sanal âlemde Aysun Kayacı'nın kulağının çınlatılmasına da sebep oldu.
Hatırlanacağı üzere, ünlü oyuncu bir dönem "Benim oyumla dağdaki çobanın oyu nasıl bir olabilir?" demiş ve büyük bir tartışmanın başlamasına neden olmuştu.
Yücel'in kendi kendini yetiştirmesi gerçekten de takdir edilecek bir olay. Ama bir özelliği daha vardı ki, bana göre hepsinden önemliydi. Yücel, çobanlık yaparak kazandığı üç-beş kuruş para ile üç kızını da üniversitede okutmayı başarmıştı. Bence Çoban Yücel'in asıl 'parlatılması' gereken başarısı buydu...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.