YÜKSEL AYTUĞ

atv'nin başarısı

Televizyondaki tek başarı kriterinin 'reyting listesi' olması ne kadar mantıklı olabilir?
Zamanında Levent Kırca'nın bir parodisine konu olmuştu. Süne zararlısıyla mücadeleyi anlatan mütevazı program, bir anda reyting listelerinin zirvesine kuruluvermişti. Nedeni, evlerinde reyting ölçüm aleti bulunan deneklerin başlarına gelen 'sıra dışı' durumlardı. Biri, program açıkken kalp krizi geçirip ölmüştü, diğerinin kumanda aleti kilitlenmişti. Bir başkası televizyonunu açık unutup uyuya kalmıştı vs... Böylelikle dünyanın en sıkıcı, en monoton programı; reyting listesinin başına geçivermişti.
Bunları niye mi hatırladım? Medya Takip Ajansı Inter-press tarafından yapılan araştırmada; Mart ayının medyada en çok konuşulan kanalı atv çıktı da ondan...
Toplam 50 kanalın, 2 binden fazla gazete ile dergide çıkan haberlerinin incelendiği araştırmada; atv kanalı, geçtiğimiz ay isminin geçtiği 2 bin 125 haberle ilk sıraya yükselmiş. Diyeceğim o ki, 'kelle saymak' her zaman doğru sonuç vermeyebilir. Bir kanalın gücü; 'gündemi kovaladığı' anlarda değil, 'gündem yarattığı' zamanlarda ölçüye tabi olmalı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.