YÜKSEL AYTUĞ

ABD'nin terör refleksi

Önce Boston Maratonu'ndaki bombalı saldırılar, adından Teksas'taki gübre fabrikasında yaşanan facia...
Üç gündür ABD medyasını dikkatle takip ediyorum.
Uluslararası ajanslar, yüzlerce fotoğraf servis ettiler ama ABD'nin iri kıyım gazetelerinden hiçbirinde; insanın midesini bulandıran, dehşetten tüylerini ürperten, insanlığından utandıran tek kare yok...
Bizim gazetelerde ise fazlası var.
Gelelim televizyonlara...
Teksas'ın neredeyse yarısı havaya uçmuş. Bu yazıyı yazdığım sırada saatler 11.00'i gösteriyor. Olayın üzerinden yarım gün geçmiş ama ABD ve İngiliz haber kanallarında; polisin yaptığı resmi açıklamalar dışında tek haber, tek görüntü yok! Sadece Boston Maratonu'nda olduğu gibi bir amatör kamera görüntüsü; hepsi o kadar... Kimse televizyona çıkıp da, "Şu kadar adam öldü. Yok yok, bu kadar adam ölmüş meğer..." diye ölüm üzerinden papatya falı bakmıyor. Hükümet görevlileri ne diyorsa, o kadar! Tıpkı 11 Eylül faciasındaki gibi...
Amerikalı vakur, Amerikalı önce kendi toplumunun güvenliğini ve psikolojisini düşünüyor. Amerikalı, terörün tek amacının kamuoyunda dehşet ve korku yaratmak olduğunu gayet iyi biliyor. Medyası ona göre davranıyor.
"Ya bizdekiler?" diye başlayan yeni paragraf açmama gerek yok. Habur ve ABD Büyükelçiliği saldırılarını hatırlayın, yeter...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.