YÜKSEL AYTUĞ

Otomobil oyuncak mı?

OYUNCAK otomobille oynamayan erkek çocuğu var mıdır?
Pek sanmam.
En fukarası bile en azından telden, tahtadan yaptığı basit tekerlekli arabayı 'Iınnn, ııınnn' diye itmiştir zamanında.
Bunun farkında olan otomobil üreticilerinin reklam ajansları, yeni tanıtım kampanyalarını çocuklar üzerine kuruyorlar.
Zira otomobil tercihinde artık çocukların da fikri önem kazanmış durumda.
Son günlerde ekranda iki reklam izliyorum. Biri otomobil, diğeri LPG şirketi reklamı. Birincisinde çocuk, babasının aldığı yeni otomobilden öyle etkileniyor ki, oynadığı uzay aracından bile vazgeçip onu camdan atıveriyor.
İkincisinde; minik afacan, mahalledeki uzaktan kumandalı otomobil rekabetinde babasından yardım alıyor. Koca otomobil sanki uzaktan kumanda ile garajdan çıkıyor ve inanılmaz akrobatik hareketlerle çocukları büyülüyor.
Sonradan otomobili, bizim afacanın babasının kullandığını anlıyoruz vs...
Buraya kadar her şey iyi hoş da; gerçek otomobilleri, 'büyüyen çocukların oyuncağı' olarak göstermek ne kadar doğru?
Ekran başındaki çocuklar eğer bu reklamlardan etkilenip ileride gerçek trafikte de 'oyun oynamaya' kalkarlarsa ne olacak? Zaten bugün bunca kaza; trafiğin 'oyun', otomobilin ise 'oyuncak' olduğunu sananlar yüzünden yaşanmıyor mu?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.