YÜKSEL AYTUĞ

Haber cambazlığı

Eskiden 'haber hiyerarşisi' diye bir kavram vardı. Haberler, bültenlerde önem sıralarına göre sıralanırdı. Önemli haberler en başta, görece önemsiz olanlar daha sonra verilirdi. Ne zaman ki Reyting Hazretleri her şeye egemen oldu ve kanallar rekabet cangılında çala kılıç birbirine daldı; hiyerarşi diye bir şey kalmadı.
Şimdilerde bir haberin ne zaman verileceğine, 'diğer kanal' karar veriyor. Onlar reklamdaysa ya da daha zayıf bir haber veriyorsa, siz en 'önemli' haberi dayıyorsunuz ekranınıza... Böylece reyting nehrinin yönünü değiştirip kendi havuzunuza dolduruyorsunuz.
Perşembe akşamı Show Ana Haber'i izliyordum. Bültenin sonlarına doğru bir İngiliz gencinin Londra sokaklarında yaptığı top cambazlığı ekrana geldi. Ardından da Humus'taki cephanelikte 40 kişinin ölümü, 200 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan patlama trajedisinin korkunç görüntüsü...
Şimdi bu 'haber sıralamasını' izleyen çocuğa anlatın bakalım anlatabilirseniz, 'insan hayatının' ne denli önemli olduğunu... Ona göre top sektirmek; can çekişmekten daha önemli olacaktır hayatı boyunca...
Top cambazlığını gölgede bırakan 'haber cambazlığı', yarınlarımızı tehdit ediyor; farkında değil misiniz a dostlar?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.