YÜKSEL AYTUĞ

Hayatı paketlemek

Ata Demirer'in son reklamını her gördüğünüzde siz de benim gibi kahkaha atıyor musunuz? Vallahi bizimki şu gariban 'Fasulye'den daha perişan bir halde. Konuşma paketinde internet olmadığı için profiline yeni resim yükleyen kız arkadaşına telefon açıp 'Like, like' diyor. Mesaj paketi yetersiz olduğu için, kendisinden ayrılmak isteyen sevgilisine telefon açıp "İki nokta üst üste ters parantez... Bir sürü ters parantez... Aşkımmmm" diye yalvarıyor.
Reklam komik ama alt metninde dramatik bir mesaj barındırıyor gibi.
Duygularımızı nasıl da işaretlere, tek kelimelere indirmişiz değil mi? Eskiden sevgiliye hisleri anlatmanın yolu mısralardan, dörtlüklerden geçerdi. Şimdi ne yapıyoruz? Kısa mesajla 'SS' yazıyoruz. Yani 'Seni seviyorum' yazamayacak kadar acelemiz var...
Hoşlanmanın, beğenmenin adı 'like'lamak' olmuş. Tebessüm de noktalama işareti, somurtmak da... Önce iki nokta üst üste, sonra düz ya da ters parantez... İyi de, hayatımızı iki parantez arasına sıkıştırdığımızı ne zaman fark edeceğiz acaba?
Bir de... Telefonumuzdaki konuşma paketimizin kapsamı ne kadar geniş olursa olsun, hayatı sembollerle 'paketleyip' rafa kaldırdığımızı ne zaman göreceğiz?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.