YÜKSEL AYTUĞ

Dizi nasıl kurtarılır?

Milyon dolarlık dizi projelerinin tel tel döküldüğünü görmek içimi acıtıyor. Peki kötü giden bir dizinin reytinglerini yükseltmenin 'kestirme' yolları yok mu?
Var tabii... İşte ilk aklıma gelenler:
Başrol oyuncuları arasında acilen bir 'aşk' peydahlayın.
Piyasada bol bol bulunan ve duvarda imdat çekici gibi asılı durup, bir dizinin orta yerinde kadroya girmeyi alışkanlık haline getiren 'yedek oyunculardan' birini ya da bir kaçını kadroya sokun.
Yapım ekibi, sözde dizi fanı gibi örgütlenip kanal yöneticilerini ve televizyon yazarlarını 'Dizimize kıymayın' diye e-posta bombardımanına tutsun.
Kanalın şovmenine baskı yapıp dizi ekibinin konuk olarak ağırlanmasını sağlayın.
Günün en sevilen pop şarkısını alıp dizinin orta yerine 'klip' havasında koyun.
Varsa, dizideki çocuk karakterin amansız bir hastalığa yakalanmasını en ağdalı şekilde senaryoya dahil edin.
Yine sanal âlemde örgütlenip diziyle ilgili bol bol tweet yazarak, 'Reyting listelerine yansımıyor ama internette acayip konuşuluyoruz' havası yaratın.
Sette sık sık mizansen kazalar ve kayıkçı kavgaları oluşturup bunları bol bol magazin medyasına servis edin.
Öyle maddi hatalar, öyle saçma kurgular meydana getirin ki; medya sizden bahsetmeden yapamasın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.