YÜKSEL AYTUĞ

Ölenleri anarken dikkat!

İhsan Tunçoğlu adlı okurumuz, televizyonda taziye bildirirken ya da ölmüş insanları anarken kullanılan yanlış terimlere dikkat çekmiş:
"Televizyon haberleri ve çeşitli programlarda, kaybettiğimiz şahsiyetlerden bahsederken sık sık 'Toprağı bol olsun' ya da 'Müteveffa' gibi konuşmalar yapılmaktadır. Sizin de çok iyi bildiğiniz gibi; 'Müteveffa' ve 'Toprağı bol olsun' sözcükleri ancak Hıristiyanlar ve ecnebiler için kullanılır. Malumunuz, Müslümanlar için 'Rahmetli, merhum, mekanı cennet olsun' gibi kelimeler uygundur. Geçtiğimiz günlerde; Kenan Işık'ın sunduğu Kim Milyoner Olmak İster? programında söz merhum Nejat Uygur'dan açılınca; yarışmacı olan emekli öğretmen "Müteveffanın toprağı bol olsun" dedi. Kenan Işık her zamanki nezaketi ile bu cümleleri yadırgadığını yüz ifadesi ile belli ederken "Mekanı cennet olsun" deme ihtiyacı hissetti. Ayrıca, belli kültür düzeyine sahip kişilerin 'Hasta olma şansı' ya da 'Kaza yapma şansı' gibi doğru olmayan cümlelerini üzülerek görüyorum ama ölen Müslümanlar için yerleşmiş anlamlı deyimlerimizin göz ardı edilmesine sadece üzülmüyor; sinirleniyorum da... Selam ve saygılarla..."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.