YÜKSEL AYTUĞ

İşte bu olmuş!

Medya okur yazarlığı için hazırlatılan ilk kamu spotunu bu sütunlarda kıyasıya eleştirmiştim. "Televizyon gibi, görselliğin eksen alındığı bir tanıtımda bu kadar görsellikten uzak bir klip nasıl yapılabilir?" diye... Sanırım mesajım doğru yerlere ulaşmış. İkinci spotu izledim, bayıldım.
Görsellik bir yana, ebeveynin adeta ruhuna işleyen o enfes metin her cümlesiyle aklımda kaldı:
"Çocuk hiçbir şeye benzemez. İlla benzeyecekse de bir uçurtmaya benzer mesela... Rüzgarı ta karşıdan alırsa yükselir. Biraz da büyütece benzer. O büyümez aslında, karşısında ne varsa onu büyütür. Bir de aynaya benzer çocuk. Ne varsa karşısında, aynısı olmaz çocuk, 'tıpkısının aynısı' olur... Hiç düşündünüz mü, bugünlerde çocuğunuzun karşısında ne var?"
Televizyon var, bilgisayar var, iPad var; akıllı telefonun ekranı var, oyun konsolu var... Benim aklımda ise her çocuğun mutlaka ve mutlaka medya okur yazarlığı eğitiminden geçmesi şartı var...
Bu fikri yüreğime ve beynime nakış gibi işleyen yeni kamu spotuna özenle emek verenlerin eline sağlık..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.