YÜKSEL AYTUĞ

Ağlama sırası

İki hafta önce o reklam için şöyle yazmıştım:
"Reklam şirin ama mesajı ı-ıh..."
Bir GSM reklamında bebek, önüne konulan akıllı telefondan çizgi film izliyor, internet bağlantısı kesilince ağlıyor, yeniden gelince gülüyordu. Bir bebeğin, akıllı telefonun önüne 'park edilmesinin' sakıncalarından söz etmiştim yorumumda. Bir de her zaman yazıp söylediğim gibi, EBU (Avrupa Yayın Birliği) sözleşmesine göre çocuklar sadece kendi faydalandıkları ürün ve hizmetlerin reklamında oynatılabiliyordu.
Ayrıca 0-2 yaş arasındaki bebeklerin televizyon izlemeleri, zihinsel ve bedensel gelişimleri için sakıncalıydı. Yani reklam pek şirindi ama nereden tutsanız elinizde kalıyordu.
Nitekim RTÜK son toplantısında bu reklamı masaya yatırdı ve reklamı yayınlayan 25 televizyon kanalına 'uyarı' cezası verdi. Reklamın son karesinde bebeğimizin yüzü gülüyordu ama sanırım şimdi ağlama sırası kanallarda...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.