YÜKSEL AYTUĞ

Reklamları 'okumak'

Köşemize sürekli katkı veren okurlarımızdan Kemal Kozan bu sefer de televizyon reklamlarının nasıl görsel mesaj vermekten uzaklaştığını vurgulamış:
"Merhaba Yüksel Bey, bugün size hemen hemen herkesin ortak şikayet konusu olan 'reklamlar' konusunda bir şeyler yazmak istedim.
Daha önce onlarca, belki de yüzlerce defa izlediğimiz, başka bir deyişle izlemek zorunda bırakıldığımız reklamları bir defa da televizyonunuzun sesini tamamen kapatarak, sadece alttan hızlıca geçen yazıları okuyarak izlemenizi öneriyorum.
Neden mi? Çünkü izlediğimiz reklamın ne demek istediğini ancak o zaman anlamamız mümkün. Özellikle iletişim operatörleri ve banka reklamlarındaki görüntü ve sesin büyüsüne kapılıp alttan geçen yazıları okumayı ihmal ettikleri için kampanya mı, yoksa tarife mi olduğunu anlamadan operatör değiştiren ve yüklü faturalar ödemek zorunda kalan, hiç istemediği şartlarda kredi çeken o kadar çok insan var ki... Çünkü bu işlemleri yaparken önümüze konulan sözleşmeyi bile okumayıp bize bu imkanı(!) sunan kişilere sorarak imza atıyoruz.
Şimdi diyebilirsiniz ki 'Ben hem dinlerim, hem de okurum.' Tabii ki onlara da lafımız yok. Ama bir defa deneyin, aradaki farkı göreceksiniz. Saygılarımla..."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.